dissabte, 11 d’octubre del 2008

IL·LUMINACIÓ D'OLI, O COM S'HO FEIEN ANTIGAMENT




L'enginy dels homes i la nostra curiositat per lograr trencar la foscor i poder dominar tots els racons del nostre espai vital, ens ha fet possar a prova la millor part del nostre cervell l'imaginació i la creació.
Es clar que en cada epoca s'ha utilitzat els materials que hom tenia a l'abast, fent veritables obres d'art.
Com a mostra diferents tipus de llums d'oli que he anat trobant per internet usades per miners. També incloc dos tipus de lampades que he fet jo, amb algunes referencies com descripcions i a casa meva de petit m'enrrecordo alguna haviam tingut. Aquestes sont similars a les que utilitzaben el minaires en la construcció de mines d'aigua. La llum que produeixen es molt similar a la dels carbures, menys poten, no deixan residu, ni mal olor, en el seu moment les vem utilitzar i no anaben malament.
De una i dues llums fabricades per mi.


Altres semblen cafeteres, que serien una evolució de les primeres.

La primera imatge en principi hem va soptar, perque no entenia la seva utilitat un cop vaig visualitzar-la en el seu conjunt la cosa queda mes clara.

Un bon invent i curios es pot clabar i es pot penjar.

D'una llum, aquesta esta millor feta.
De quatre llums, com aquesta teniem a casa meva.

Podria ser un llum de carbur, pel broc.
Aquesta manufacturada

Aquesta sembla que es de fabricació cassolana, aquet seria espeleo.
Salut i al forat.