dilluns, 21 de juliol del 2008

LES CRONIQUES DEL GEXXI, EL GINEBRÓ

Bonic dia per a fer espeleo garrafera, malgrat la calda que patirem, es el que te fer espeleo al Juliol i al Garraf.



Hem quedat en la benzinera de Begues, com que el cami me'l conec, no pateixo gaire, i de ben segur que a 2/4 de 8 estic alla, tinc ganes de coneixer els, millor dit de parlar amb alguns dels menbres del GEXXI, perque em dona la sensació que es la penya que estaba cercant per fer espeleo, de la dura i de la de col·leccionista, per a tots i per a pocs.

Arribo a la benzinera queda uns 15 minuts, per que sigui la hora estipulada i he reconegut els cotxes que va descriure en Joan, i que en tot el dia li vaig estar dien Manel, santa paciencia, estan prenen café i els saludo,xarrem una estona i decidim d'anar amb el cotxé del Manel, amb ell no m'he confos de nom imposible entre dos Manels, l'un o l'altre, també hi era la Mary, cargem els trastos i cap a la cavitat. En uns 15 o 20 minut arribem a el corral d'en Romagosa, que estan restaurant. Ens calcem i caminito de Jerez, cagada m'aguera d'haver posat el mono perque quant arribem al fondal del Ginebró patiremmmm.

La pista es fa bastan bé, es planera i te alguna pujada, peró no agobia, el que si que m'agobia es que no se com aniran les cordes sobre tot l'ultim pou he posat, un 38, un 50, i un 23, peró el darrer pou no se si l'enllaçarem be, i no es tracta de cagarla el primer dia, que pensaran de mi por dios.

La Mary troba una tortuga, i hens i estem una estona que si es endemica que si es d'alla, que si..que si. La tortuga patin las tonterias de los humanos, peró no veieu que sóc d'aqui que menjo paambtomaquet, i dic collons.
El que deia porto les cames totes tallades de les fulles del joncs i de la garriga, puntxen com la mara queles va matricular, hem despistó i ens pasem de frenada, faig el cabra a veure si el trobo esta pujant a mà dreta, o a la esquerra hidrogarfica del torrent, busquem una talaïa per poder esbrinar on nasos esta el p... forat, i decidim desfer el camí, i es que aixó pasa sempre, a de ser un avenc que estigui tant clar que el trobis a la primera, peró aquets que no hi va gairebé ningu estan enboscats, i les descripcions cortar i pegar no ajuden masa, l'hem trobat,encara tinc una mica de memoria, la fita de pujada, no es veia peró de baixada, si. Els datos del GPS estaben bastan bé un 30 metres de deriva, força bé.


A uns 10 mts per sobre del llit del torrent esta la cavitat, hi ha un petit replà on et pots estar-hi.

Instaló el primer pou un passa mà i una Y, d'aixó si que m'enrecordo, el farem directe. 23 mts i la base del primer pou, una diaclasi a mena de finestra ens porta a un fus, aqui esta el pou de 17 mts, la veritat es que aquesta cavitat junt amb el San Roc son les que mes m'agraden, estan molt ornamentades i amb pous curts que no agobien. En la base del pou de 17 trobem la primera gatera de dos, es vertical cap problema hem passat, aqui s'obra un pouet 15 mts que fa un petit balco al 8 mts seguit de la darrera gatera, i el pou final de 14 mts, no m'ha fallat les cordes MILAGRO, MILAGRO, I MAS MILAGRO, he quedao como un matxote. En el fons es acull una sala molt concrecionada amb banderes, colades i mas. Cigarrito i pa arriba que falta gen, veuras quin caldo fot a la sortida, c'es la vie.

Un cop a l'exterior fem el camí de tornada pensó que han quedat satifets, i hem gaudit de l'espele en una petita gran cavitat.






salut al forat i fins la propera que ja tinc ganes..........

1 comentari:

Joan Montoya ha dit...

Bona cronica Lluis.Demà anem a fer Alba. Ja t'explicarem com a anat.

Fins la següent.