dilluns, 5 de gener del 2009

RECERQUES I EXPLORACIONS, AVENC DEL PLA DE BASSIOLES

Avui sortida amb els col·legues del RES. Per correu electrònic hem quedat per fer un avenc que aquest cop els hi he proposat jo, l'avenc del pla de Bassioles, feia dies que sentia parlar d'ell. Com que sóc curiós de mena, he pensat, bassioles? que carai vol dir aquest mot, primer he buscat a l'internet "l'Enciclopedia", primer el nom bassioles el resultat primer "Nucli del municipi de Vallirana (Baix Llobregat)" , bona però aquesta ja la se.
Segon, terme bassiol, resultat:
barranc del Bassiol Curs fluvial de la comarca del Baix Ebre
punta del Bassiol Cim del municipi d' Alfara de Carles (Baix Ebre)
barranc del Bassiol Curs fluvial de la comarca del Montsià
al darrer paragraf " Vegeu mes resultats" resultat:
pont dels Bassiols Pont del municipi de Corbera d'Ebre (Terra Alta).
mullena Quantitat considerable de líquid, especialment d'aigua, adherida a la superfície
d'una cosa, que fa bassiols, que xopa els vestits, etc.
Següent pas el Pompeu, aportació a la casa de la meva companya, de tant en tant me'l miro, però no l'obro, avui si.
Varies definicions:
bassiol m. toll d'aigua Bàssia. ( Nom de diferents receptacles de fusta o metall per rentar plats, donar menjar a l'aviram, pastar guix, etc.
bassó m. Bassa petita.
bassol m. Bassa petita, toll d'aigua.
Conclusió sort que duia el mono de roba perquè si no arribo a casa en calçotets, el bosquet era tot molt humit per la pluja, he baixat per, en un primer intent trobar el forat, a la primera, cosa que gracies a la descripció del company David (bujeroaK, definició lliure euzkaldun de zulo) que fa una perfecte descripció de com arribar, agrair-li la feina feta.
A dos quarts de deu sortim del punt de trobada el bar davant del Ca....bo de Vallirana, amb les indicacions fetes per la ressenya abans esmentada, i el GPS, passada de frenada, recapitulem i tornada enrera mirar la foto de la ressenya, pal elèctric de formigó, bosquet, es aquí, sens dubte. Com deia abans remullada "vil" per trobar-lo abans de res, tornada al cotxe per agafar trastos cordes i demases. Avui portem jardiner amb les tisores de podar va aclarin el camí.

Collons, ens han fotut el forat, no el trobem, serà això un lloc d'aquells que el magnetisme produeix zones fosques? Que va, com diria l'Eloi es que som mes tontos que una pedra, esta uns 20 mts més avall, sort que ja l'havia trobat abans si no?. Muntem una instal·lació còmode sobre tot pensant en la sortida, i un a un el sis anem davallant el primer pou, un espit i la base del primer. Un forat amb forma el·líptica en la sal de llop, s'intueix el segon pou el mes llarg uns 40 mts, esto no es un pozo, es un putadón, els parabolts no tenen xapa i he de tirar de naturals, els ponts de roca son de sal de llop i el fregament bé que dir del fregament, com Deu hem don a entendre arribo a la base d'aquest segon pou. Un rera l'altre els companys van arribant, dos espits i fins al fons del tercer pou. Una ampla sala clastica, es el final de l'avenc, entre el caos de blocs diferents obertures, fan possible accedir als punts mes baixos sense continuació evident, els ratolins del grup així ho fan pales. Voltem una estona per la sala fent la foto de grup i d'alguns bitxos que s'estan fotent-se la resta d'una poma o similar i el cartró d'un pessebre. A veure matxotes que es el que no heu entès de no deixar coses degradables dins les cavitats, i altres coses.!!!!!
En poca estona estem a l'exterior, retornant al cotxe on continuem fent-la petar una estona abans de marxar cap a casa, quedem per seguir amb la dinàmica de sortides mensuals i seguir amb els projectes que s'ens comencen a apilar.

Bona sortida i divertit avenc. Encara que el procés de descalcificació que pateix, a cada passa caigui alguna cosa.
Avís per a navegants qui pensi explorar aquest avenc, porti bagues, cargols i xapes per a parabolts del M-10 i si no l'espitador.

Salut i al forat

jordi ha dit...

hola lluis nosaltres hji varem estar divendres la veritat es k si no portes xapes y tornillos mmmmmmm

Rafa ha dit...

Tambe cal indicar, que com esta ubicat dins d'un bosquet rodejat per una urbanitzacio, a acabat convertint-se en l'abocador del barri. Penos